fredag den 18. januar 2008

Underdeling af sygdomme

Her er et første udkast, det udkast jeg udarbejdede i marts, I første omgang har jeg kun udeladt Genetiske sygdomme. Vi talte på mødet om, at de kunne anbringes under sjældne eller skal vi kalde det små sygdomme?:

Alkoholisme
Fordøjelsessygdomme
Gynækologi
Hormoner og stofskifte
Infektionssygdomme
Hud- og kønssygdomme
Nervesygdomme
Neurologiske sygdomme
Nyre- og urinvejssygdomme
Øjensygdomme
Øre-, næse- halssygdomme
Psykosomatiske sygdomme
Sjældne/små sygdomme

Desuden de 10 grupper, der allerede er i med i underkategorier

2 kommentarer:

Vibekes blog sagde ...

Hej

Jeg synes det umiddelbart ser fint ud, men kan ikke lige pt. overskue om der mangler/er noget med flere gange, men det allerførste mit blik falder på er alkoholisme, er det ikke under misbrug?? og ikke som selvstændig sygdom i denne oversigt?

grete sagde ...

Nervesygdomme: jeg foreslår psykiske sygdomme
Psykosomatiske: foreslår jeg slettes
Gynækologi: synes jeg er en god ide
"Børn"?
"Ældre"?
V.h. fra Grete.