mandag den 3. marts 2008

Kommentar til underdeling af sygdomme

Hej alle
Forsøgte at skrive det som kommentar; men det blev lidt rodet, så nu får I en helt ny artikel.

Jeg springer over dem, vi er enige om:

Alkoholisme - det havde jeg overset, tages fra
Fordøjelsessygdomme - fint at kalde dem mave- tarmsygdomme
Hormoner og stofskifte - f.eks overgangsalder, hormonbehandling, sygdomme i skjoldbruskkirtlen, struma, stofskiftesygdomme.
Infektionssygdomme - f.eks hepatitis, menigitis, fugleinfluenza, ebola, pest, tuberkulose. Evt med AIDS som underdeling?
Hud- og kønssygdomme - synes f.eks ikke hudsygdomme passer under sjældne sygdomme; men snarere her: eksem, hudtuberkulose, psoriasis, herpes, alopecia areata,
Nervesygdomme ok med psykiske sygdomme - men jeg havde nu tænkt på Migrænikerforbundet. og National Headache Foundation - disse ligger nu i overgruppen. Hvor synes I så de skal ligge?
Neurologiske sygdomme - ikke de nye kvindesygdomme, de skal vist ligge under psykosomatiske. I stedet er det: sklerose, måske gigt, restless legs.
Psykosomatiske sygdomme - nye kvinde sygdomme. endometriose.
Stress - god ide

vh Birgit

1 kommentar:

Birgit Bjerregaard sagde ...

Hej Susanne
Er det muligt, at du kan ændre indstillinger, så man får en mail, når der skrives en kommentar? Under denne besked her kan jeg sætte et mærke, så jeg nu får mail fremover til dette indlæg.
hilsen Birgit